[轉載]上車實錄(2010/12/09)

真人真事,寫比真係有心買樓O既朋友
http://finance.discuss.com.hk/viewthread.php?tid=13546733&extra=page%3D1

本人上FORUM 一段時間,好多人比出不同意見,幾時入市好,咩位應該入,咩位唔值得入;但係反而好少有朋友用自己過來人經驗去同D未上車又好想上車的朋友去分享,結果太多的意見反而令到真係有心者好混亂,一時又怕買錯,一時又怕買貴,無助的繼續無助,焦慮的繼續焦慮。  故此,本人想以一個過來人心態,比D意見真係有心上車的朋友。本人講的事,可能都係老新常談,不過卻係第一身最真實經歷,,希望助人自助啦。 

呢個POST,係想寫比真係有心或者有需要買樓的朋友﹙強調:係真係有需要上車的朋友﹚,因為只有係同一個需要的朋友,先會有共鳴,當中討論先有意思;呢個POST唔係寫比有閒錢想投資,或者買唔買都得,因為呢D朋友最關心咩係旬價,有冇升值能力等,壓力大極都有限,你地的意見,都唔會幫到D好傍惶的朋友,反而會令佢地更混亂,可能真係唔出聲好過。

入正題,本人先講身世。本人而家30幾歲,結婚3年,同太太月入都係3萬幾蚊到,2年前都係咩都冇,辛辛苦苦慳左D錢,用左去結婚,就已經冇咩多餘錢喇。因為結婚要上車﹙係真係有需要,因為屋企細又多人住,根本唔可能婚後一齊住﹚,但又冇錢,當時都好心急;而且2年前D樓係比而家平,不過都唔係真係好平;搵樓時問身邊朋友,兩夫婦都係搵4皮收入,好多都叫我地去供一層300萬以上的樓,因為有會所,包名牌傢具(入埋MORTGAGE),連屎坑都有TV先叫住得有質素,加埋又可以升值云云;但當時本人已經好掙扎,覺得買一層300萬的樓自住,係真係真係有需要呢,而我又要付出幾多呢?! 會唔會開心呢?! 當時真係好大好大壓力,兩公婆都唔係幾開心;所以對於而家有朋友好心急上車又未上到的,我是真係明白大家心情的。

後來,搵左一段時間,又托好朋友同親戚四圍留意,最後就搵左一個好舊的的拍賣單位,拍賣成交價180萬。賣舊單位係好麻煩的,因為比左好多錢去搞番水電煤,搞律師都唔係輕鬆,總之多野煩。好喇,最後係身邊各方好友,紛紛比意見,話我地蠢,好買唔買買個拍賣盤,又唔係供唔起,點解唔買新樓,間屋又唔會升值云云,總之我地唔照佢意見做,就係錯啦!! 當然當時好煩啦,又懷疑自己係唔係真係做錯決定呢,又好唔開心。

最後問家人同好親的親戚借左20萬首期﹙一成﹚上車,其他就搵MC買保險;之後再借私貸十幾廿萬去裝修,分幾年還;買左幾萬傢具電器,全部係分24期還。24期供晒。籌備過程辛苦,但好開心,因為係為左自己間屋去做;有時千辛萬苦搵到一件襯到色的台布,就可以讓兩個人開心一天了。最後間屋搞好晒,坐在SOFA上睇下碟,飲杯可樂,食下小食,原來有時開心可以好簡單。

說回來,頭2年的日子好手緊,因為各樣東西都係供,供樓唔算貴呀,都係約一萬多少少,但係P-LOAN還款,電器就要額外供多5K,加埋一般開支每個月都3千啦,仲有自己份工的上班使費,MPF,又要交稅,一個月每人就只有幾千銀用,真係幾緊,不過,克苦的日子好快就過左,因為而家電器供完,P-LOAN又差不多,手頭都鬆動左唔少喇。

付出左,有咩收獲呢,而家講。我地兩個好愛呢個單位,因為好企理,好乾淨,冇名牌電器﹙就算有,咪又係甘,名牌煮食爐唔會煮得好食D,名牌洗衣機唔會洗得乾淨好多﹚,但一應俱全。由於係舊樓,500幾呎面積好實用,2房2廳。 有時叫埋班FRIEND上去玩,仲好鬆動,生活都好捨意。

而家個單位已升值70萬,差不多升了35%,逆市仲有得升,可能係因為又考慮番個真正價值掛,不過我地都冇想過賣,因為原來住得開心,供得輕鬆先至係生活質素的一部份。而家手頭鬆動了,開始剩到十幾萬 CASH FLOW,正積極考慮加按買多個百幾萬單位放租,因為計過數都可以;如果冇心水,就留D CASH FLOW直接有平野買為止好過。

學有D C兄C姐講,而家苦盡甘來,都想同真係想上車的朋友分享下一D點滴,希望你地可以做到一個開心的決定,記住,係一個開心的決定。

首先,如果真係為住屋「需要」而上車的,最重要最重要的考慮,係生活的「要」同「求」去到邊;即係,我認為二人家庭有400呎住係「要」,有600呎又最好有TV GAME 房係「求」;或者有交通配套係「要」,在港鐵上蓋好多時其實係「求」;﹙香港地交通便利,係唔係真係一定要5分鐘直達港鐵站﹚。當然,每個人都有不同的「要」「求」,不過我會同你分享,買樓「要」可以幫你定到一個自己舒服的上車位,你一加埋「求」,條數就好襟計,因為地產商可以將一層樓賣到好貴的原因,就係SELL緊「求」,例如咩「巴黎皇宮氣派」、「特大空中泳池」、「全屋名牌家電」等… 唔怕講句,你用得幾多??

第二,要明白,樓房長遠係一定升的,因為地只會越來越少,這是不爭的事實;不過如果你係需要一間屋住,你唔好睇層樓的升值能力,先睇自己的負擔能力,除非你份工好穩陣,鐵飯碗,或者肯定年年有人工加,一定唔怕被炒,就不妨希望不斷升值,層換樓,越住越好,不過如果你有呢份工,相信你唔會為買樓而好煩。講真,香港地有幾多份呢D工?!

否則,你一定要想負擔能力。唔好以為用少於40%總收入供樓,對於兩人的家庭好輕鬆,試想兩公婆月入供三萬五,你用40%供樓,其他家庭開支一般要10%,即係就得番18,000 兩個人使,好似OK喎;不過,已婚的你一定知道其實D錢係好唔見使的,「交稅」、「紅色炸彈」、「家人過節食飯」、「保險」、「MPF」,查實一個人每個月只有幾千蚊使,坐車食飯必用一、兩千… 如果想剩D錢,唔使想。  好喇,最後一個問題,如果其中一個失業,當每個月冇左萬二收入,就唔知條數點計喇。所以,唔好被朋友搞到你溫溫鄧鄧,佢同你講,用月入三萬五可以LEVERAGE一間300幾萬的樓,仲好輕鬆,其實係害緊你。

第三,買樓係為左改善生活質素,生活質素其實係包括埋你住落間屋係唔係開心,愉唔愉快;真正的安樂窩你可以比你成日「懶」響度休息唔願出街,心靈恬靜先係真正的安居。如果你買一層樓,要供30年,為左佢要死慳死抵,仲要擔驚受怕,怕失業供唔起,怕日後唔升值,點解要甘痛苦呢?! 話比你知,呢D壓力,唔係有個「會所」同「送高級家電」可以化解的。

我同老婆用左20個來整間屋,一應俱全,平時放工都唔想出去,因為間屋真係好舒服好舒服,真正安居樂業。冇錯,外表係幾殘,又冇會所,又冇海景,不過一樣冇損我地生活質素,故此,你問我幾多次,我都會建議你買間夠住的樓,不過花多少少錢做自己喜愛的裝飾同設計,雖然
呢筆裝修費唔可以入MORTGAGE,不過就好可以比你自己的一個家。仲有,而家層樓供一皮到,開始有錢剩,可以想下其他投資;又或者事但一個冇野做,或者份工唔開心辭職,個CASH FLOW都可以頂半年,進可攻,退可守;你用一半收入去供樓,就一定冇彎轉。

最後,小小的意見,唔好去比較,每個人背景都唔同,人比人一定比死人。大家其他朋友一樣搵甘多,佢可以供層300萬的,可能係佢有家人照,你冇就唔好同人比。亦唔好等所謂好價入市,只要計過自已的「要」,唔好想太多的「求」,你買個價唔會差得去邊。

雖然我冇咩數據,不過如果你用以上方法去揀樓的,你層樓多數係一定會升值的。因為其實令層樓升值最重要原因係最基本的因素,例如圖則、實用率、地區、當你拎住呢D原則去揀樓,你一定可以正確評估到層樓的性價比。好的性價比,可以支持層樓一定升,就算係淡市,大蕭條後都係會升。因為在好市時,樓可以要來炒,住唔住都係其次了。但在淡市下,大蕭條下,人都係要住的,呢個時候,一層好住的樓﹙基本條件好的﹚,個價就一定「硬淨」,長遠固定的升幅,係可以預期的。

我堅信,各位比D心機,認清自己需要,拎緊宗旨,唔好同人比,唔好怕人笑﹙其實真係冇咩謂,住得好住得開心,或者相反,都係自己受晒,如是者,點解要人認同呢﹚,未上車的落力D去找,比D心機格價,唔好人云亦云,唔好等人比料,最後一定可以搵到自己個安樂窩。

補白
多謝O甘多位讀者分享,本人出POST,原意係分享下,比一D小小意見朋友,不過回覆的POST當中亦見到有D誤會同爭議,就覺得唔係O甘好,為免有更多誤會,我再澄清一、兩點:

1.本人當日買樓,有朋友話有風險,因為問左人借錢、又分期,又P-LOAN,本實我係一個好穩陣的人,我計算的往往比現實多,雖然有時我甚至係過份擔心。就以上述上車來講,第一、本人家人係有BACK UP的 ﹙係老人家的旁身幾十萬,我極唔想問佢地,因為老人家幾十年死慳死捱,就只有呢幾十個旁身,係佢地的安全感,故此我未到絕路都唔想問佢地!! 不過,最少我去到絕路,例如絕到真係2個都冇野撈,都仲有少少保險啦﹚。親戚借的錢我都評估過,有咩事可以拖一拖,事前都講好晒,故此,呢PART未致於要令我被人收樓封門,而我而家還比親戚的,都係加住息慢慢還,心想唔同銀行,只要有條命,一定可以還清比人的,牙齒當金使。

2.當時小弟其實轉左新工,新工份約都係2年期,之後再續。雖然香港地,法律保障老闆同有錢人,不過我評估過,出得呢2年約,應該最差都玩2年啦,而2年完左又有25%的花紅,似乎可以計到數喎!! 況且呢個係較差的情況,而事實上,我近來又續多2年約,即係我當初真係將情況預到最差先去做決定啦;

3.澄清,本人跟太太當時係月入共3.5萬,係加埋,唔係每人3.5萬;不過,層樓分25年供,每月供8,000,管理費600,月供P-LOAN 4,000,電器每月2,000﹙有人話我月供電器都5,000,豈不是用左12萬買電器,我真係冇甘有錢!!﹚,所以每月一定要用的死線係:$15,000。O甘大個人,$15,000 都搵唔到?! 講句衰D,去地盤做散工都可以啦,最多辛苦D,男人大夫,有咩唔可以呀??

4.如果有晒以上的考慮都話有風險,甘真係冇辦法;講真,在香港做打工仔,幾時有得你講百分之百?! 老闆要炒你,補一個月就可以喇,真係唔係好難,雖然我有時想好多,不過都覺得不能轉牛角尖LOR;

5.仲有,係上車時,我同太太分享過所有風險同危機,又了解左佢份工的情況,呢個之前講漏左,不過係好、好、好重要的。因為除左可以了解大家財政情況、評估風險外,最緊要係2公婆大家支持,萬一真係情況大逆轉,大家都容易互相撐住過!! 幸好,過去2年呢件事冇出現過…

6.有C兄講我用左10幾20個去裝修,係浪費,以當時情況,唔應該;我想講句比大家知,拍賣樓你買回來後,係咩都冇的,連間牆佢都同你扑埋喇;你要開番水電煤加駁過晒D電線加電位,都要成3皮O野,電位係每個計錢的。唔好講靚裝,起番牆,基本木工,水工,電工,鋪過地同磚,買個屎坑同浴缸,買番廚房D洗手盤,做番去水,加埋都10幾皮喇… 為左慳,我地用電爐,唔裝TOWNGAS,用最平的料,最平的磚,又叫裝修做多幾個櫃,可以減少日後買傢俱,10幾萬你估好多野咩… 我覺得對唔住老婆係佢好喜歡木地板,不過由於價錢貴成2倍,我地都冇裝到;我第日有錢,一定會還佢呢個心願的…

7.有人講我有首期就口響,O甘都好怨?????  我想問,一般貧苦基層,邊個唔係節衣慳食剩慳個首期回來的??!!  我係好彩有人幫到10幾萬,不過如果我冇人幫,就死慳死捱過2年再想方法LOR,我又唔係要住豪宅!!  至於你如果成30歲人,做10年O野,連10幾萬都冇,其實真係要檢討下;一年剩15,000,一個月都係$1,500,你手上部手機都分分鐘等於幾個月SAVING 啦… ﹙當然,如果真係實際還境係好困難,例如月入萬幾蚊有幾個人食飯,一D錢都冇得留低,呢D CASE我都好同情,而事實上,呢D朋友係真係唔應該要考慮買樓,而係先要搵人幫﹚

8.又有人話我要家人的錢來承擔風險,其實好冇X用,我回應:冇錯,要身邊人承擔風險係冇X用,所以我未到絕路都唔動用老人家的官材本﹙見補充﹚… TOUCH WOOD如果當日我真係輸晒層樓,冇晒D錢,我都會日後死慳死抵還比佢地,仲要計番息,呢D係家教,牙齒當金使。幾十萬,只要唔死,有幾難還,最多做多份 PART TIME,一定還得晒;有借有還,加埋息,O甘都算要佢地承擔咩,TOTAL LOSS 就算。講到尾,危難救急,煩到家人唔出奇,呢D就係親情LOR… 

9.總結,我都係講一句,做好自己風險管理,買自己可以承受的樓,分清「要」同「求」,就可以做一個開心的上車決定,記住,係一個開心的決定,唔係一個實賺無痴牙的精明決定,前者係上車自住人所要的,後者係投資投機者所要的。

17 thoughts on “[轉載]上車實錄(2010/12/09)

  1. 這個故事教導了我們.無錢的時候就問人囉啦~
    金融風暴永遠死的就是這些人
    [版主回覆12/10/2010 19:00:00]借同囉係有分別的:問人借果時係借,還錢果時叫做囉

  2. 大家要明白: 有風險才有回報. 沒有風險的投資是沒有回報.
    [版主回覆12/10/2010 18:59:00]高風險可以是低回報 但低風險必定係低回報

  3. 依篇文我感同身受,我都是個打工仔,搵得不多,但都儲到首期買樓,
    個中辛酸,無人知,個的朋友又話邊度好、邊度不好。其實是你去買樓,不用理會他人,他們的意見多數害死你。我08年買樓,的人無看好過,成日唱,依加昇左,又嫉妒你,其實他們是無眼光同小氣(憎人富貴X人窮)
    [版主回覆12/10/2010 18:58:00]筆者2009年頭換樓,個個都來關心一下,到2010年收果時,咪又係個個讚好。 大多數人,其實對樓市或住宅質素都係no idea的,佢地的意見含有好大的吹水成份,正如你問筆者對於電子產品有乜意見,筆者的答案必定係吹水。

  4. 個案非常實在, 大部分觀念都好正確. 不過, 唔知道係咪個人價值觀問題, 我就認為住屋係一種需要, 但〈結婚後立刻〉買樓唔係唯一選擇.
    [版主回覆12/10/2010 19:01:00]結婚與買樓應該脫勾,有置業需要的人,也不一定要結婚至黎買

  5. 個作者講得好好,實實在在。問家人借錢雖然唔係最理想,但係唔通望政府幫你地又係應份?
    雖然我都有幾層樓收租(租金收入扣除供樓有少少錢袋),萬 丈 高樓從地起,我都一樣捱過節衣縮食的日子。希望而家的年輕人,明白NO PAIN NO GAIN呢個道理。
    [版主回覆12/10/2010 19:02:00]有困難要求別人幫助無可厚非,但將幫助當左係奉旨,甚至將唔幫的人當係犯左天條,咁就好有問題。 偏偏好多有問題的人,完全唔覺得自己有問題

  6. " 最後問家人同好親的親戚 借左20萬首期﹙一成﹚上車" i guess the problem of most of the young people are they dont have any family or relative who is willing to borrow them the down payment.
    [版主回覆12/10/2010 19:04:00]筆者差不多廿年前畢業,當時已經儲左十萬,除了少部份係炒股票得來,大部份係讀書時補習同做野賺翻黎。咁果d兩手白白的人,究竟有沒有在讀大學時賺錢,如果有的話,是不是fling晒去?

  7. 非常同意作者所講要分清楚 "要" 同 "求" 呢個論點。以佢黎講,買樓係 "要",而個人認為,真正的 "要" 其實係搬出去住的居住需要;而拆解呢個 "要" 仲可以揀租樓唔買。小弟同作者都係差不多年紀但未有耐結婚,但完全分享到作者認為現金流十分重要的中心思想。現和女友以月租七千居於太子的千呎唐樓單位,約佔二人總入息約 8%,來年租約期滿時業主即使大幅加租,負擔能力仍可以令我倆進可攻 (買樓) 退可守 (接受較大的加幅而續租)。 屋企人 (多半是長輩) 有能力但要唔要佢地幫手 "逗" 上車,係困擾好多人既問題。家家有本難唸的經,身邊亦有好多朋友,明明屋企人都講到明幫到手,仍然堅持兩小口住係個豆膶咁細既單位。 作者兩公婆月入3.5萬都買到樓,律師醫生同特首呻話買唔到樓,完全體現 "要" 係豐儉由人,"求" 係可以無限上綱!!
    [版主回覆12/10/2010 19:05:00]有d人,只係指著自己買唔起的樓,然後說:我買唔起樓!

  8. 識得分開 "需要" 同 "想要", 加上適當的風險控制, 就可以做到 "對" 的決定, 下面有另外一個個案分享, 網主講述自己由負債到成為業主的過程:
    http://poorhaves.blogspot.com/2010/05/blog-post_5268.html
    各位想置業安居的朋友, 加油
     
    [版主回覆12/10/2010 19:06:00]八仙過海,各顯神通,領會幾多就各自修行

  9. 呢位人兄其實好危險.當然我依家咁講好似眼紅人咁.(咁當我係啦~ ) 安全性低.手上冇咩子彈.對抗市況突然逆轉的能力相當低. 好彩d講句.大牛市入貨既樓神.上車吾難問題係上車之後點?
    身邊有位叔輩級的.在97年炒樓.並不是純炒.每層樓3~4成首期.身家過千萬. 後來到最後都係捱吾住.蝕斬破產收場.以前俾貼士俾人都過萬. 依家係酒樓做部長搵萬零蚊一個月.日日飲啤酒想當年咁就一世.
    當然用呢位人兄既方法係可以賺錢.但係好容易之後蝕鋪勁之後冇哂.
     
    [版主回覆12/10/2010 22:27:00]買第二間又真係比較危

  10. 脫兄: 中原CCL又再升,果D事後豬家又再出來解釋, 不知脫兄有何意見? 本人以往經驗說明  震倉:  如果有人不斷吹風話 趺 ,但有關價格不 趺 反 升 , 必定是入貨良機. (現今樓市) 派貨: 相反如果有人不斷吹風話 升 , 但有關價格不 升 反 跌 ,必定是出貨時候.(現今股市)
    [版主回覆12/11/2010 08:40:00]政府這個政策,短期效果係杜絕炒家入市(不過又放已入市炒家一馬),中期效果係令到市場的活盤在兩年內漸漸減少,長期黎講係幾乎無影響(因為習慣了),所以要分析短中長期的影響。 中原領先指數滯後成個月,都未反映到市場實況,到年尾可能又會有一批人手緊掟貨,掟晒又會再乾升過。

  11. 其實真係唔慳係買唔到樓.十幾年前父母由600幾呎換樓去900呎.賣細樓既錢(扣除銀行貸款)都係緊緊夠大既首期.結果成屋家電9成都係用以前既,衣櫃都係得1個.裝修總共用左4萬(裝修佬都話沽"hon").但係廳佢地講都已經用盡所有.捱左5年,由負資產到而家樓市好景.可以賣樓,買反一個平平地夠住既樓,仲有錢落袋.所以而家D人要高質素生活和好樓,簡直是魚與"紅"掌不可 兼.
    [版主回覆12/11/2010 08:42:00]都係簡單經濟學定律:資源有限,人欲無窮 甚麼事都要做取捨,咁簡單的道理,自認讀好多書的80後反而唔去明白。

  12. 5年既負資產(99-04)
    [版主回覆12/11/2010 08:43:00]首期少,自然容易負資產,不過銀行唔追究,咪無事囉!

  13. 買樓既野其實唔駛太強求同執著, 老老實實搵錢, 有錢就買, 冇錢就租住先, 不要和別人比較, 不用羡慕別人, 知足常樂.
    [版主回覆12/13/2010 23:25:00]做人何嘗不是咁?有些人連女朋友靚唔靚都要同人比較,咁又點會開心呢?

  14. 脫兄, 你的經歷很typical, 是一個典型香港基層(即唔係屋企大把的)的奮鬥過程, 對樓市甚有心得, 不過在宏觀經濟方面可以著眼多少少。
    依家個樓市已經很貴, 貴的意思是價值合理(相對港幣貶值)、但脫離一般港人的供樓能力(因為實質薪金貶值)。
    以你的經濟狀況, 小弟建議如工作可睇長線少少, 應該及早買多層樓, 最好是百幾萬的舊樓, 租夠供果隻。 有機會大家分亨下心得, 可以互相學習。
    [版主回覆12/16/2010 23:07:00]呢個唔係我的經歷,只是轉載他人文章。

Andy 發表迴響取消回覆